Service og genbrug i rivende udvikling

PE-Redskaber følger udviklingen med innovativ teknologi

PE-Redskaber følger den økonomiske udvikling og taget de første skridt i en bæredygtige retning. PE-Redskaber er et velkendt brand rundt omkring i mange gymnastikhaller, og vi er især anerkendt for kvaliteten og holdbarheden af vores produkter. Vi har været en del af industrien siden år 1992 og har produceret gymnastikredskaber til kunder i både ind- og udland.

Det gør vi selvfølgelig stadig den dag i dag, men vi tilbyder også efterfølgende at efterse og vedligeholde vores kunders gymnastikredskaber.
 PE-Redskaber introducerede tilbage i år 2019 det innovative- og gennemtestede servicesystem PE RemoteCare, som gør det muligt løbende at vedligeholde samt reparere gymnastikredskaber og springanlæg. På den måde er vores kunders gymnastikredskaber altid brugbare og i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand. Det gør også at vores kunder slipper for at skulle koncentrere sig om det i det daglige og i stedet bruge tiden på gymnastikken. Ved løbende gennemgang og reparation kan en skade desuden opdages og håndteres inden, den bliver for stor, hvorfor det må antages, at affaldsmængden i længden vil reduceres. Især med tanken om større mulighed for at kunne reparere kontra at skulle købe nyt grundet at skaden er blevet for stor. 


Mere værdi af samme materialer

Det større fokus på serviceelementet skyldes især, at vi hos PE-Redskaber holder et tæt øje med vores kunders udfordringer og behov gennem dialog og sparring. Det er nemlig ikke helt ukendt i gymnastikverdenen, at PE-Redskaber er kendt for den gode- og langvarige relation, som også afspejles i vores kerneværdier: rådgivning, tillid og innovation.

Derudover er vi hos PE-Redskaber godt klar over, at vores produkter medvirker til belastning af miljøet mhp. bl.a. anvendelsen af PVC. Derfor er det også utrolig vigtigt for os som virksomhed fremadrettet at forsøge at bidrage til en mindre miljøbelastning andre steder, hvor det er muligt for os at optimere. Vi har bl.a. et stort fokus på at producere vores produkter i meget høj kvalitet for bedre at kunne sikre holdbarheden og dermed også levetiden – kombineret med at vi løbende tilbyder service og vedligehold for endnu bedre opretholdelse af gymnastikredskabernes værdi. Dermed stiler vi som virksomhed mod at skabe mere værdi af de samme materialer. 

Kundernes udfordringer i gymnastikhallerne

Mange forskellige gymnastikredskaber og løbende udskiftning af gymnastikredskabsansvarlige har gjort det svært for foreninger, skoler mm. at opretholde den nødvendige- og vigtige viden om deres gymnastikredskaber, som i sidste ende kan være helt afgørende ift. sikkerheden for dem, der anvender gymnastikredskaberne. Både ift. antal af gymnastikredskaber på forskellige lokationer, alder, værdi og tilstand, men i realiteten også rent forsikringsmæssigt.

Også et pludseligt opstået behov for store indkøb af gymnastikredskaber kan volde udfordringer, hvor kunden lige på stående fod ikke kan finde midlerne og bliver nødsaget til at gå på kompromis. Derudover kan tiden, hvor et gymnastikredskab ikke er anvendeligt være en udfordring, hvis der f.eks. opstår en skade eller redskabet går i stykker. Især da mange ikke har den nødvendige viden ift. opretholdelse af gymnastikredskaber eller selv at kunne udskifte reservedele. Dermed også sagt, at mange ønsker at kunne afsætte mere tid til primære arbejdsydelser frem for at skulle koncentrere sig om gymnastikredskaber, udstyr og vedligehold. 


Service fylder mere i danske produktionsvirksomheder

Ifl. Danmarks statistik har Danmark oplevet økonomisk vækst siden år 1990 lige på nær under finanskrisen og COVID-19 pandemien. Drivhusgasudledningerne fra dansk økonomi er ikke steget i samme takt som væksten i økonomien, men har i stedet været faldende siden år 2006. Faktisk har vi i år 2021 reduceret drivhusgasudledningen med 40 pct. siden år 1990, hvilket især skyldes grøn omstilling og herunder skift til vedvarende energi og energieffektivisering. Manges svar på at imødekomme den grønne omstilling er ofte flere vindmøller, elbiler og et generelt mindre kødforbrug, men genbrug og reparationer spiller også en væsentlig rolle.

En reducering skyldes derfor også at dansk økonomi har ændret struktur i perioden, og man ser en omstilling, hvor service fylder mere og mere i danske industrivirksomheder. Og dette med god grund. Produktionsvirksomheder, der udvikler servicekoncepter og sælger løsninger har mulighed for at komme tættere på kunden og udvikle langvarige relationer, som giver en bedre forståelse for kundens behov. Samtidig har den teknologiske udvikling åbnet op for muligheder for både at fjernovervåge data og udstyr, men også for forebyggende vedligehold og mere avancerede serviceydelser.

Det øgede fokus på bæredygtighed vil formentlig også fremadrettet komme til at afspejle sig i forbruget af gymnastikredskaber. Blandt befolkningen ses allerede en påbegyndende ændring i adfærd og en mere omfavnende holdning til genbrug. Når det er sagt skyldes den øgede tildens formentlig også inflation og de stigende energiomkostninger, som har berørt de fleste af os. Men med en gennemsnitlig udledning på 7,5 ton CO2 pr indbygger i Danmark og mange års forbrugsfest, må man nok også erkende, at en reducering af vores forbrug og en generel ændring af vores forbrugsmønstre er nødvendig for, at vi kan passe på den klode, som er så livsnødvendig for os alle.

Det vil med tiden formentlig blive helt afgørende at kunne komme af med udstyr på en miljømæssig hensigtsfuld måde, og en bekæmpelse af forældelse af varer, kan have stor betydning, hvor genanvendelse og reparationer både ville kunne skabe flere lokale arbejdspladser, styrke sociale relationer, gavne miljøet og reducere CO2-forurening. 


PE RemoteCare fordele

PE RemoteCare er et service system, som giver et bedre overblik og forenkler hverdagen.

Samlet oversigt over antal redskaber og deres lokationer, hvis skolen/hallen eller foreningen har flere lokationer.

Se hvem, der ejer det aktuelle redskab og skriv direkte til den ansvarlige via systemet.

Overblik over data på redskaber såsom værdi, alder, tilstand mm. som desuden er yderst relevant ifm. forsikring af redskaberne. Vi oplever, at mange er underforsikrede eller slet ikke forsikrede.
Vurdering af redskabernes tilstand og dialog med rådgiver/konsulent fra PE-Redskaber omkring vedligehold, reparationer og evt. nyindkøb til fremtidig budget, som kan give et estimat op til 5 år frem.
Fokus på hurtig reaktion efter skadeanmeldelse, så tiden fra skade til anvendelse minimeres.
Brugsanvisninger og reparationsvejledninger over nogle af redskaberne, som desuden nemt kan videresendes til e-mail eller printes ud. Vi tilføjer løbende brugsanvisninger og reparationsvejledninger.
Se reservedelslister over redskaber med mulighed for direkte, online bestilling.
Systemet bliver løbende optimeret og opdateret med nye tiltag.
Mulighed for tilpasning af 1-, 2- eller 3-årige eftersyn med en konsulent fra PE-Redskaber.

PE RemoteCare

Systemet til overblik, service og vedligehold

Kontakt Asger idag for at høre mere.